[AC-PPC] PLD i MacOS w jednym stali domu

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Śro, 16 Lut 2005, 10:56:10 CET

Dnia środa, 16 lutego 2005 01:51, The Undefined napisał:

> mniam!

Może chcecie go na builder PPC ;-) Będzie miał już niedługo 640MB RAM (jak
tylko przyjdzie 4x128MB pocztą). Tylko dysku mało. No i procki nie za
szybkie.

> coz..
> ja radzilem sobie tylko na okretke ;)
> tylko juz nie pamietam jak :/

Z tym to nie problem, strategię już opracowałem. Ściągnę kernel-*.ppc.rpm,
potem rpm2cpio, cpio, staruję to co wyjdzie, przepchnę na maka, rozpakuję i
będzie. Jak już, to tylko jak zrobić initrd - może ktoś z grupowiczów
dysponujący oldworldowym Makiem byłby mi w stanie tutaj pomóc? Jeszcze jest
szansa, że uda się podnieść system PLD na debianowym kernelu 2.4.18.

[...]
> zmienic w ustawieniach. kurcze.. byl to taki smieszny maly programik
> gdzie ustawiales zmienne ogolnosystemowe z promu - tam podawales co ma
> bootowac.
> Jak Ci bardzo zalezy poszukam swoich starych .history jak to robilem..
> pamietam ze ustawilem sobie skrypcik shella by po zabootowaniu z
> bootkietki debiana na szybko zmienić bootowanie na quika.

Do zmiany partycji bootowalnych z poziomu MacOS-a to mam narzędzie
okienkowe. Ale on umie się przestawić wyłącznie między partycjami Mac'owymi
co mnie oczywiście nie urządza. Nic to, jeśli okaże się, że da się
poprawnie z BootX-a odpaliś kernel SMP, to machnę na to ręką. Bo, póki co,
o wyczytałem na sieci, że BootX przy odpalaniu kernela wyłącza jeden
procesor, przez co właśnie debianowy kernel 2.4.18 nie może użyć drugiego.
Natomiast pocieszające są posty w których ludzie piszą, że kernel 2.4.20
potrafi sam sobie na powrót włączyć drugi procesor.

> a tutaj zła wiadomość..
> (chyba że coś sie zmieniło od czasu jak się bawiłem)
> w oldworldach do bootowania służy quik, który.. się uruchamia przez
> zainicjalizowaniem klawiatury/monitora. Więc o jakimkolwiek wyborze z
> jego poziomu możesz po prostu zapomnieć. Umie on zabootować jedno jajko
> i.. kropka.  Bootowania macosa od niego raczej nie oczekuj...
> Więc - raczej musisz zostać na BootX.
> Ew pobawić się miiboot(czy jakoś tak) - może nim się da coś osiągnąć...
Trudno. Chociaż ciekawi mnie fakt, że w pliku konfiguracyjnym quik-a są
opcje do wyświetlania komunikatów na ekran i wyboru kernela do odpalenia.

--
Łukasz Maśko                                          ICQ: 146553537    _o)
Lukasz.Masko(at)ipipan.waw.pl                          GG:   2441498    /\\