Problem z X'ami !!!

Tomek tomy10 w poczta.onet.pl
Wto, 22 Lut 2005, 09:55:24 CET

Juz raz pisalem w sprawie tego problemu. Udalo mi sie  go po czesci samemu rozpracowac, ale do rzeczy...
Problem wyglada tak ze po wpisniu "startx" nie chca mi sie otwrzyc X'y, z powodu praw dostepu do katalogu
/tmp/.(tu sa czy duze litery)-unix
(dokladnie nie pamietam jaki to byl katalog, bo teraz siedze na win i nie mam mozliwosci sprawdzenia... )

System wywala mi blad ze powyzszy katalog powinien byc wlasnoscia root'a a jest wlasnoscia zwyklego usera (tzn moja).
Jesli zmienie recznie wlasnosc na roota to po wpisaniu "startx" wszysto dziala jak nalezy..
Oczywiscie po restarcie systemu znowu jest to samo, bo katalog jako ze jest w tempie zotaje skasowany... a po pierwszej probie odpalenia
"startx" tworzy sie znowu jako wlasnoc zwyklego usera...
(troche namieszalem, ale mam nadzieje ze kazdy rozumie ;) )

Krotko mowiac, chyba najprstszym sposobem byloby dodanie do jakiegos pliku (ktory sie wykonuje po wpisaniu startx) linijki
chown root /tmp/.(tu sa czy duze litery)-unix
Moje pytanie polega na tym:
 - Do jakiego pliku ?
 - Ewentualnie inne rozwiazanie powyzszego problemu ?

Moze mial juz ktos podobny problem... Wogole dzieje sie cos takiego po upgradzie pakietow X11 i KDE...
Z gory dzieki za wszelka pomoc !!!