Wine + Samba

kuba staskiewicz kuba w best.net.pl
Sob, 8 Sty 2005, 00:06:47 CET

On Fri, Jan 07, 2005 at 07:17:37PM +0100, Zbigniew Kosowski wrote:
> Na stronach www.winehq.com w dziale features znalazłem coś
> takiego:
>
> "Wine Allows Windows program to interface with:
> !!!  Networks (TCP/IP and IPX) !!!!!"
>
> Czy komuś udało się skleić w całość Wine i Sambę? Taki duet
> byłby WindowsServerKiller.
>
> Wiem że już o to pytałem, ale niewiele się dowiedziałem.
> Czy można wspópracować z programami windowsowymi pracujacymi pod
> Wine przez siec? Z klientem windowsowym
> Teoretycznie to jest możliwe moim zdaniem, jeśli by zainstalowac
> program windowsowy pod Wine i wyszerować to co trzeba w Sambie.
> [...]

Zeby program windowsowy dzialal na linuxie i wspolpracowal z
klientem/serwerem przez siec nie potrzebujesz wcale samby.
Wine obsluzy ta komunikacje. Korzystam np. z Lotus Notesa
pod wine - poza kilkoma wyjatkami wszystko dziala ok, a jest
to calkiem spora aplikacja wykorzystujaca duzo funkcji sieciowych.

Z drugiej strony, jezeli chcesz program windowsowy udostepniac
w sieci do odpalania na stacjach windowsowych to nie potrzebujesz
wine tylko udostepniasz go przez sambe.

--
kub@ s.