Kiedy pojawi sie finalna wersja AC??

Wojtek Hojda whojda w wp.pl
Nie, 9 Sty 2005, 17:43:25 CET

Tomasz Buziak [uho] wrote:

> zreszta co sie bede rozpisywal, to co mam na mysli dosc dokladnie zostalo
>
>opisane w artykule mmazura http://7thguard.net/news.php?id=4323, przed
>powazniejsza instalacja pld, kazdy powinien go przeczytac
>
>dlaczego wiec uzywam pld!, bo lubie ten system :)

No przeczytałem, co prawda dość długo PO instalacji i trochę OT, ale
najbardziej utkwił mi  w pamięci fragment:
"[...]O postrzeganej jakości PLD nie świadczy jednak zawartość
repozytorium, a to, co znajduje się na serwerze FTP. Utrzymywanie tego
serwera jest bardzo ważne z punktu widzenia dystrybucji - gdyby nie
dostęp do gotowych pakietów, trzeba by budować każdy element systemu we
własnym zakresie, a wtedy równie dobrze można by zacząć używać Gentoo.
To właśnie proces zamiany zawartości repozytorium CVS w binarne pakiety
umieszczane na serwerze FTP jest tym etapem rozwoju dystrybucji, w
którym powinny być wprowadzane rozwiązania pozwalające na poprawę jej
jakości[...] W rzeczywistości naczelna zasada obowiązująca w PLD,
mówiąca że każdy odpowiada za swoje zmiany i jeśli chce mieć coś
zrobione, to musi sam się tym zająć (popularny SOD#1, czyli Standardowa
Odpowiedź Dewelopera numer jeden - "zrób se sam"), nie ma zastosowania w
odniesieniu do zarządzania zawartością serwera FTP. Tutaj wąskim gardłem
jest osoba Release Managera (można w uproszczeniu założyć, że jest to
przeważnie jeden człowiek). W idealnej sytuacji, Release Manager
powinien podejmować decyzje odnośnie tego, co ma się znaleźć w danej
linii dystrybucji, nadzorować jej wydawanie i wychwytywać niedociągnięcia."

I teraz tak. Zgadzam się w 100% z tym, że siłą PLD (dlatego ja na
przykład zainteresowałem się tą dystrybucją) jest to, że na serwerze FTP
pojawia się dużo paczek. I nie trzeba wielu potrzebnych programów
budować samemu ze żródeł, co poniekąd wkurzało mnie w innych distro, do
których trzeba było szukać po sieci interesujących mnie programów. Tutaj
w zasadzie wszystko jest. Ale jeszcze więcej jest w cvs.
I dochodzę do sedna sprawy. Mam już kilkanaście paczek zbudowanych
samemu z cvs'a, moi znajomi kolejnych ileś tam i wymieniamy się nimi w
razie potrzeby po to, żeby nie trzeba było wszystkiego robić samemu. W
końcu od czegoś jest ten poldek. Myślę, że takich zwykłych userów jak ja
jest mnóstwo i każdy z nas buduje sam jedną i tą samą paczkę. Czy w
związku z tym nie było by rozsądnym, że jeżeli ktoś zbuduje paczkę z cvs
to może ją wysłać gdzieś, gdzie ktoś zadecyduje, czy przypadkiem nie
można by jej wrzucić na FTP ? Dotyczy to na przykład nowszej wersji
czegoś-tam. W ten sposób odciążamy trochę developerów (wystarczy, ze
zrobią speca i resztę wykonać może ktoś inny - przecież na tym etapie to
już nie da się spieprzyć), nie musimy wyważać otwartych drzwi i nie
robimy czegoś tylko i wyłącznie dla siebie...
A może już taka opcja działa?

pozdrawiam
Schem