Fat na sambie i prawa dostępu

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Sob, 15 Sty 2005, 18:53:32 CET

Dnia sobota, 15 stycznia 2005 18:07, Zaren napisał:
[...]
> A czy jest możliwość aby zamontować dysk na ntfs i ustawić prawa ?? Dysk
> który mam na sambie i jako ftp czasami służy do przenoszenia danych pod
> Windowsem... i zależy mi na tym aby był na facie lub ntfs

Zapis danych na partycji ntfs jest "experimental" i robisz to na własną
odpowiedzialność. Nie wiem nawet, czy w kernelu PLD jest wkompilowana
obsługa zapisu. Podejrzewam, że nie. Czyli pozostaje vfat.

> Zrobiłem tak :
> mount -t ntfs -o umask=022,uid=zaren,gid=users,rw /dev/hdc1 /mnt/dane
>
> I niestety nie ma możliwości zapisu... mimo że jestem właścicielem
> każdego katalogu i prawa dostępu są 755

Sprawdź, czy na pewno podmontował ci dysk rw. Bo podejrzewam, że tylko ro -
co by tłumaczyło, dlaczego nie możesz nic zapisać.
A co do vfata - będzie działać, ale bez ochrony praw dostępu. Ja tak mam
zrobione w domu.
--
Łukasz Maśko                                          ICQ: 146553537    _o)
Lukasz.Masko(at)ipipan.waw.pl                          GG:   2441498    /\\