zdalna sesja X - opóźnienia

Bohdan R. Rau ethanak w polip.com
Pon, 31 Sty 2005, 08:20:44 CET

Tomasz Grobelny wrote:

>Czy opóźnienia występujące w zdalnej sesji X są u was zauważalne? U mnie przez
>sieci 10Mbps trochę utrudnia to pracę tylko zastanawiam się na ile jest to
>wynikiem błędu w konfiguracji, a na ile specyfiki tego rozwiązania.

To zależy co robię. Jestem w domu podłączony radiem (2.4 GHz) i o ile jedyną
zdalną aplikacją którą uruchamiam jest nedit - nie czuję praktycznie
żadnych niedogodności.

Raz instalowałem zdalnie na swojej biurowej maszynie netscape 7.1 i dało
się to
zrobić... chociaż tu już opóźnienia były wyczuwalne.

Natomiast mplayera raczej bym nie odpalał ;)

Z drugiej strony miałem przypadek, że pracując na 100Mbps bez żadnych
szyfrowań właśnie na nedicie miałem czasami lagi jak cholera - winnym
okazał się switch który potrafił zrobić mi kuku w postaci 30% straty
pakietów i średniego pinga 2 sekundy (od tego czasu w firmie
przestaliśmy oszczędzać na switchach). Uszkodzony kabelek czy
niedokładnie zaciśnięta wtyczka też mogą człowiekowi krwi napsuć...

> Jak
>zmierzyć maksymalną chwilową przepustowość interfejsu i maksymalne chwilowe
>obciążenie procesora (ważne o tyle że cały ruch sieciowy jest szyfrowany)?

A co to jest "chwilowe obciążenie"? Procesor "chwilowo" albo jest
obciążony (tzn. wykonuje jakąś operację) albo nie jest. To samo dotyczy
interfejsu - albo wysyła/odbiera pakiet, albo nie.

Wszystkie aktualne dane dotyczące procka masz w /proc/stat, a o
interfejsach w /proc/net/dev. W manie jest to bardzo dokładnie opisane
tak że nie będę się wysilał na własne tłumaczenie bo i tak lepiej tego
nie zrobię. Problem może być jedynie w określeniu jednostki czasu czyli
co dla Ciebie jest chwilowe.

A z doświadczenia: mój domowy routerek (amd486 100MHz, vtund z
szyfrowaniem) przy testowej transmisji 200 kB/s wykazywał ok. 95%
zużycia procesora. Testów powtarzać nie będę bo taki ruch z mojej strony
(200m od anteny) totalnie blokuje kolesi którzy są kilometr dalej - a w
końcu za to kasę biorę żeby kolesie dostęp do netu mieli :)

ethanak