Locale - ISO vs UTF.

Dariusz Laskowski darlas w post.pl
Wto, 12 Lip 2005, 14:17:37 CEST

On Tue, 12 July 2005 11:26:10 +0200, Jakub Piotr Cłapa wrote:

> Może ściągnij sobie localedb-src i przegeneruj locale (dodając
> pl_PL.UTF-8 do SUPPORTED_LOCALES).

Mam "od zawsze":

SUPPORTED_LOCALES="pl_PL.UTF-8/UTF-8 pl_PL.ISO-8859-16/ISO-8859-16 pl_PL/ISO-8859-2 en_US.UTF-8/UTF-8 en_US/ISO-8859-1"

Locale też poprawnie wygenerowane. Problem jest po prostu
z programami "trzecimi"...

> gnome-terminal odpalony z UTFowym locale winien domyślnie przełączyć się
> na wyświetlanie utfu (można też ręcznie przestawić w menu)

Tak właśnie robi.

> i wszystko winno śmigać.

Niestety nie. Bo programy "trzecie" (niektóre) nie obsługują UTF-8 i już.

Chociażby mutt, którego używam. Żeby móc go używać przy uteefowym
locale, to muszę: a) przełączyć gnome-terminal (ręcznie klikając
w menu) na ISO-8859-2, b) uruchomić mutta tak 'LANG=pl_PL mutt';
czyli oszukać go po prostu. :-)

Niby mutt ma w .muttrc opcję:

#set charset=""

# Name: charset
# Type: string
# Default: "iso-8859-1"

# Character set your terminal uses to display and enter textual data.

Ale nie reaguje w jakiś sensowny sposób na manipulowanie tą opcją.

Kolejnym programem sprawiającym kłopoty jest mc -- ma drobniutkie
problemy z wyświetlaniem ramek. I obawiam się, że tak to właśnie
będzie wyglądać -- im dalej w las tym więcej drzew. Dlatego dałem
już sobie siana, ale serdeczne dzięki za poświęcony czas i uwagę.

--
Dariusz Laskowski                     Żona czytała soc.culture.bulgaria
darlas at post.pl                     i soc.culture.turkish. Wrażenia: