zmiana rozmiaru LV i rozmiaru filesystemu ext3 w locie

Tomasz Narloch eyev w poczta.fm
Śro, 13 Lip 2005, 12:48:34 CEST

Michał Panasiewicz napisał(a):

>lvresize -v -L +20G /dev/kancelaria/var
>umount /var
>resize2fs /dev/kancelaria/var
>mount /dev/kancelaria/var /var
>
>tak to sie robi "normalnie" o ile mi wiadomo
>
>kłopot w tym ze ze wzgledu na to ze to /var to z odmontowaniem jet
>niejaki kłopot w zwiazku z tym moje pytanie jak BEZPIECZNIE mozna to
>zrobić na zamontowanym systemie plików

nie wiem jak dziala lvresize (z ext3) ale ja aby powiekszyc sobie
partycje glowna na ktorej mialem (/) to robilem to w dwoch czesciach
. Pierw zwiekszylem partycje (ten rozmiar zapisany na dysku partycji
hdx) a pozmiej usunalem rozmiar (partycji ext3) i jeszcze razz
stworzylem na nowo , czy tez powiekszylem rozmiar ext3, dokladnie juz
tego nie pamietam.
W kazdym razie bylo to dwu etapowe!!!
 Ale to pewnie nic Ci nie daje

Jesli mozesz zrestartowac system 2 razy to moglo by sie udac, jesli
wpiszesz na chwile co innego w fstab jako /var
Inne rozwiazania: brak lub niewymyslilem

Ale po powiekszeniu partycji chyba tez musisz dac restart.

Pozdrawiam Tomek

Najnowsze wiadomosci!!! >>> http://link.interia.pl/f18a0