laptop + komórka, napisałem doca

Michal Abramowicz ab_1 w abram.eu.org
Czw, 14 Lip 2005, 09:49:58 CEST

On Thu, Jul 14, 2005 at 09:29:07AM +0200, Paweł Gołaszewski wrote:
> Skoro jesteśmy przy temacie - miałem baardzo duże problemy z działaniem
> gprs poprzez telefon Nokia6310i. Notorycznie zrywało połączenie po ~2-3
> minutach. Miałem sygnały, że dzieje się to i pod PLD i pod Ubuntu.
>
> Czy ktoś się z tym spotkał?

Tak, ja, pewnie braki w konfiguracji pppd.
U mnie dawno dawno temu Nokia6310i kabel/irda/blutacz
było mniejwięcej odpalane tak (ręcznie bez automatyki)

(root w serwer) 09:48:09
/usr/local/bin$cat plusgprskabel.sh

#!/bin/sh
ip r d default
/usr/sbin/pppd /dev/ttyS0 115200 connect \
        "chat -V -f /etc/ppp/chat.plus.gprs" \
        crtscts modem -detach noccp defaultroute \
        noauth debug persist user IP \
        ipcp-accept-remote ipcp-accept-local noipdefault

/etc/ppp/chat.plus.gprs:
'' ATZ
OK AT+CGDCONT=1,"IP","www.plusgsm.pl"
OK "ATD*99***1#"
CONNECT ''

(root w serwer) 09:49:08
/usr/local/bin$cat /etc/ppp/pap-secrets
ppp * ppp
plusgsm * plusgsm
erainternet * erainternet
IP * www.plusgsm.pl

Więc sugeruję sprawdzić opcje, do pppd, a i plik /etc/ppp/options mam
pusty ;-)

pozdrówki,
abram
--
Z punktu widzenia Rewolucji Światowej ludzie zasadniczo
dzielą się na dwie kategorie: na tych, którym trzeba