Małe problemy z PLD

Robert_Tomasik@o2.pl Robert_Tomasik w o2.pl
Nie, 17 Lip 2005, 21:32:55 CEST

Witam
Post zamieszczałom na PLD Forum i rozwiązałem część problemów, jednak zostało
jeszcze parę. Może ktoś z Was mi pomorze.
PLD mam zainstalowane na dwóch komputerach (stacjonarny i laptop), na
stacjonarnym od ponad dwóch lat i jestem zadowolony z jego funkcjonowania.
A oto problemy:

Stacjonarny:
Wifi na USB Thomson Speedtouch 121g (prawdopodobnie na Prismie3 albo GT)
http://www.speedtouchdsl.com/prod121g.htm ndiswrapper po kilkunastu minutach
działania wiesza system, chociaż po przeinstalowaniu sterowników nie wiesza
się zupełnie, tylko ustaje transmisja i nie może wyszukać żadnej sieci. Muszę
wtedy dać rmmod ndiswrapper, wyjąć wifi i podłączyć od nowa. Wygląda to tak
jakby karta się przytykała.

Laptop (HP Compaq nx6110):
1. Próba otwarcia ksysguard kończy się komunikatem: Połączenie z localhost
zostało przerwane. Podobnie jest z innymi programami jak np CUPS (próba
wejścia przez http kończy się właśnie takim komunikatem i to jest w tej
chwili najważniejsze dla mnie)
2. Nie działa restart systemu. Komputer zatrzymuje się na: Restarting system.
i trzeba ręcznie wyłączyć i włączyć laptopa jeszcze raz.
3. Może ktoś uruchomił akcelerację karty graficznej intela 910? U mnie jak na
razie działa jako VESA

No i pytanie nie związane ze sprzętem. Ostatnio namówiłem paru kolegów na
instalacje PLD ale nie chce mi się do nich biegać przy każdym problemie (a
czasem po prostu nie ma takiej możliwości) więc czy jest możliwość połączenia
się z komputerem stojącym za NAT-em przez SSH (lub coś podobnego). Zaznaczam,
że nie ma możliwości dogadania się z adminem o przekierowanie portów.
Szukałem nieco w googlach i problemu z komputerami mającymi własne IP lub
będącymi wewnątrz sieci nie ma ale z tymi stojącymi za NAT-em nie mogę sobie
poradzić.

Bardzo dziękuję za wszelkie odpowiedzi.