PLD w ramdysku i squashfs

Bohdan R. Rau ethanak w polip.com
Wto, 7 Cze 2005, 05:08:45 CEST

On 2005-06-06 22:20, Pawel Koska wrote:

>[...]
>Oczywiscie maszyna mi nie chce sie podniesc, wysypuja sie bledy takie jak:
>Remounting root filesystem in rw mode ..... [ DONE]
>can't create lock file /etc/mtab~1217 : permission denied (use -n flag to
>override)
>
>i tak kilka razy, a potem cos ze nie moze znalesc plikow i katalogow, albo
>znowu permission denied.
>Co z tym zrobic ?

Nie wiem czy tędy droga, ale kiedyś bawiłem się bezdyskowcami (co prawda
root fileststem był na NFS, ale również read-only czyli sytuacja
podobna). Z tego co pamiętam w Twojej sytuacji w rc.sysinit powinno być
coś w stylu:

Zakładam że głównym filesystemie masz /mnt/ram2 (na przykład)
Tworzysz drugi ramdysk i robisz mu mu mkfs.ext2

mount -n /dev/ram1 /mnt/ram2

Ważne to -n żeby nie próbował do mtaba dopisywać!

Teraz mkdir /mnt/ram2/etc, kopiujesz stary etc do nowego i:

mount -n -bind /mnt/ram2/etc /etc

Już masz /etc w trybie rw

Jeszcze to samo z /var i /tmp i dopiero reszta rc.sysinit

Aha, i wywal z rc.sysinit "mount -o rw /" bo się nie da :)

U mnie to działało - co prawda nie na PLD (to chyba były czasy
przed-PLDowe), RedBeret 5.2 był do tego wykorzystany (taka najnowsza w
owych czasach dystrybucja), ale w sumie dość podobny...

ethanak