PLD w ramdysku i squashfs

Pawel Koska pawel w artfan.net
Wto, 7 Cze 2005, 09:51:11 CEST

Dnia wtorek 07 czerwiec 2005 05:08, Bohdan R. Rau napisał:

> Nie wiem czy tędy droga, ale kiedyś bawiłem się bezdyskowcami (co prawda
> root fileststem był na NFS, ale również read-only czyli sytuacja
> podobna). Z tego co pamiętam w Twojej sytuacji w rc.sysinit powinno być
> coś w stylu:

Kurcze wiedziałem że to nie będzie takie proste :(

> Zakładam że głównym filesystemie masz /mnt/ram2 (na przykład)
> Tworzysz drugi ramdysk i robisz mu mu mkfs.ext2
>
> mount -n /dev/ram1 /mnt/ram2
>
> Ważne to -n żeby nie próbował do mtaba dopisywać!
>
> Teraz mkdir /mnt/ram2/etc, kopiujesz stary etc do nowego i:
>
> mount -n -bind /mnt/ram2/etc /etc
>
> Już masz /etc w trybie rw
>
> Jeszcze to samo z /var i /tmp i dopiero reszta rc.sysinit
>
> Aha, i wywal z rc.sysinit "mount -o rw /" bo się nie da :)

OK postaram sie podzialac z tym, zobacze co z tego wyjdzie :)
Teraz już chyba wiem mniej więcej o co chodzi, zabieram się za studiowanie
tego co jest w RescueCD. Sam nie umiem tego zrobić, ale zawsze można
podpatrzeć jak to zrobili inni :-)

Kurcze trochę zakręcone to jest, nie mogło to być proste? By squashfs mógł sie
montować z rw ??

Paweł