PLD w ramdysku i squashfs

Bohdan R. Rau ethanak w polip.com
Wto, 7 Cze 2005, 12:25:40 CEST

Pawel Koska napisał(a):

> [...]
>
>Ale już chyba rozumiem o co chodzi...
>

>Ogólnie to wkopiowałem linuxrc i coś tam jeszcze z RescueCD ;)

To na tej podstawie zrób swój. Wywal co niepotrzebne bo to ma chodzic na
jednym konkretnym urzadzeniu a nie ma byc uniwersalne. Ja na swoich
bezdyskowcach miałem w ogóle kernela skompilowanego jako monolit bez
żadnych modułów - w 99% przypadków nie są one do szczęścia potrzebne
(tzn. albo są potrzebne zawsze czyli są w jajku na stałe, albo nie są
potrzebne w ogóle i tylko miejsce zawalają niepotrzebne polecenia i
katalogi).

Jeśli chcesz sobie oszczędzić czasu z montowaniem różności zrób taki trick:

Na głównym filesystemie masz mieć:

ln -s /etc/var /var
ln -s /etc/tmp /tmp

Jeśli później skopiujesz /etc do drugiego ramdysku (rw, ext2) będziesz
miał od razu /var i /tmp jako rw :)

> Nawet działa,
>ale jednak nie jest to czego potrzebuję :( Ja potrzebuję niektóre rzeczy np.
>etc/ jako rw, a bin/ sbin/ usr/ itp. moge mieć z obrazu squashfs, bo to może
>być ro. Najlepiej jak bym wszystko miał rw, ale chyba wtedy ze squashfs muszę
>zrezygnować :(
>

>Ciekawa dla mnie jest jedna rzecz. Odpalam tą moją hybryde i ładnie startuje,
>ale jak daje mu mount to nie pokazuje mi że gdzieś jest podmontowany / :)
>Niby nie ma a jest, ale mount pewnie bierze z mtab informacje, a tam nic nie
>ma o / :-)

man mount ze szczególnym uwzględnieniem -n, warto również zajrzeć do
/proc/mounts

ethanak