Przymiarki do cienkiego klienta

Tomasz Witek tiwek w manta.univ.gda.pl
Śro, 8 Cze 2005, 12:03:31 CEST

Dnia 08-06-2005, śro o godzinie 10:17 +0200, Jacek Konieczny napisał(a):

> Nie przesadzaj, nie musi. Inna sprawa, że własny, monolityczny kompilat
> może uprościć wiele rzeczy.

Mozna miec autoconfiguracje kernela po dhcp i bootp w module ?
zaladuje w initrd i to uprosci mi 50% rzeczy.

> A initrd, to pies?

> na kliencie to chyba klient, na serwerze to raczej jasne.

> Tego pewnie też da się uniknąć. Zrobiłem właśnie bardzo dość PLD -- dla
> systemu wbudowanego, z dyskiem read-only i _nic_ nie musiałem
> w rc-scripts zmieniać. Właściwie poza własnym kernelem, jedną paczką
> przekompilowaną z "--without dist_kernel", dwiema przekompilowanymi
> z CVS, bo na FTP nie było, to poza konfiguracją i dodatkowymi skryptami
> nic z PLD nie musiałem zmieniać. PLD jest naprawdę elastyczne, najwyżej
> trzeba odpowiednie triki zastosować, aby tę elastyczność wykorzystać.

Jemu bedzie potrzebny /var /tmp i /etc w RW, tak mi sie wydaje.
To najlepiej dodac z rc.sysinit, poza tym.
Ale tak ogolnie masz racje.
nie potrzeba az takiech WIELKICH zmian.
Ja u siebie raptem poze 15 linii kodu dodalem do rc.sysinit.
do tego mam /var/mail i $HOME montowane po cifs i jest super.
Masz wlasny komputerek z wlasnym systemem ze swoim homedirem, ze swoimi
mejlami lokalnie, A wszystko na stacji bezdyskowej.

TiweK