Przymiarki do cienkiego klienta

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Śro, 8 Cze 2005, 10:17:36 CEST

On Wed, Jun 08, 2005 at 08:54:06AM +0200, Tomasz Witek wrote:
> Niestety *musisz* zrobic wlasny kompilat.

Nie przesadzaj, nie musi. Inna sprawa, że własny, monolityczny kompilat
może uprościć wiele rzeczy.

> Muisz wkompilowac obsluge kart sieciowych na stale i konfiguracje przez
> bootp.

A initrd, to pies?

> do tego dochodzi serwer dhcp?

na kliencie to chyba klient, na serwerze to raczej jasne.

> i troche zmodyfikowany rc.sysinit.

Tego pewnie też da się uniknąć. Zrobiłem właśnie bardzo dość PLD -- dla
systemu wbudowanego, z dyskiem read-only i _nic_ nie musiałem
w rc-scripts zmieniać. Właściwie poza własnym kernelem, jedną paczką
przekompilowaną z "--without dist_kernel", dwiema przekompilowanymi
z CVS, bo na FTP nie było, to poza konfiguracją i dodatkowymi skryptami
nic z PLD nie musiałem zmieniać. PLD jest naprawdę elastyczne, najwyżej
trzeba odpowiednie triki zastosować, aby tę elastyczność wykorzystać.

> No i moze grub podawany przez PXE. To jest dobre rozwiazanie.

To napewno.

Pozdrowienia,
	Jacek