przycik na cd i umount@gazeta.pl

Pią, 10 Cze 2005, 21:51:27 CEST

Michal Koziorowski napisał(a):

>Czy zna ktos sposób/czy w ogóle się da zintegrować jakoś przycisk do
>wyjmowania płyty z poleceniem umount/eject? Takie cos było by bardzo
>fajne ale nie wiem czy sie da zrobić.

Gnome-volume-manager, autofs, supermount działają w zbliżony sposób
(chociaż nie dokładnie - guzik powoduje wysunięcie, tylko w przypadku
supermounta chyba, a soft albo wymaga eject/umount, albo jak supermount
w ogóle ich nie używa).

Ja sobie "zintegrowałem" supermounta za pomocą skryptu.
(wystarczy właściwie sam supermount)
Skrypt po włożeniu płyty robi mi ikonkę na pulpicie.
Po wyjęciu usuwa.
Usunięcie ikony powoduje wysunięcie płyty.

Wgapiałem się w dbusa, ale jakoś nie doszedłem, jak to ugryźć z poziomu
konfiguracji, bez dłubania w kodzie.

--
WK
Wypusty: