przycik na cd i umount@gazeta.pl

Sylwester Gruszka gruszek w pogodanet.pl
Sob, 11 Cze 2005, 11:07:49 CEST

Wieslaw Kierbedz napisał(a):

> Gnome-volume-manager, autofs, supermount działają w zbliżony sposób
> (chociaż nie dokładnie - guzik powoduje wysunięcie, tylko w przypadku
> supermounta chyba, a soft albo wymaga eject/umount, albo jak supermount
> w ogóle ich nie używa).
>
> Ja sobie "zintegrowałem" supermounta za pomocą skryptu.
> (wystarczy właściwie sam supermount)
> Skrypt po włożeniu płyty robi mi ikonkę na pulpicie.
> Po wyjęciu usuwa.
> Usunięcie ikony powoduje wysunięcie płyty.
>
> Wgapiałem się w dbusa, ale jakoś nie doszedłem, jak to ugryźć z poziomu
> konfiguracji, bez dłubania w kodzie.

a właśnie, jak zainstalować supermount?? w poldku nie ma a w systemie
też nie mam :/
też coś takiego chciałem zrobić bo wyobraźcie sobie że tego PLD używa
też moja siostra (musi bo windowsa nie mamy) i dla niej
montować/odmontować cokolwiek to jest wyższa szkoła gięcia mebli a taka
pojawiająca się ikonka oraz działający przycisk eject byłyby dla niej w
sam raz :)

a kolege prosiłbym jeszcze o ten skrypt bo nie napisałem nigdy żadnego
szelowego skryptu a teraz mam sesje w szkole i wolałbym poświęcić czas
na naukę (zamiast na naukę klepania skryptów :P )