dzwiek w 2x kde

Sylwester Gruszka gruszek w pogodanet.pl
Nie, 12 Cze 2005, 18:17:00 CEST

> Urządzenia dźwiękowe są zajęte przez użytkownik nr 1.
no ale niby ta karta dźw. jest "wielozadaniowa" ;)

> Na początek pokazać:
> ls -l /dev/snd/
# ls /dev/snd/
ls: /dev/snd/: Nie ma takiego pliku ani katalogu

# cd /dev/snd
sh: cd: /dev/snd - No such file or directory

to dałem tak:

# ls /dev/sn*
/dev/snd  /dev/sndstat <--- /dev/snd to mijągaca biała czcionka na
czerw. tle, w mc wypatrzyłem że wskazuje na /proc/asound/dev

> Oraz:
> cat /etc/modprobe.conf | grep snd

# cat /etc/modprobe.conf | grep snd
alias char-major-116 snd
alias snd-card-0 snd-intel8x0
alias sound-slot-0 snd-card-0
alias sound-service-0-0 snd-mixer-oss
alias sound-service-0-1 snd-seq-oss
alias sound-service-0-3 snd-pcm-oss
alias sound-service-0-8 snd-seq-oss
alias sound-service-0-12 snd-pcm-oss
options snd major=116 cards_limit=1 device_mode=0660
options snd-intel8x0 index=0

łał może wreszcie ktoś mi pomoże alsę ożywić - będe dźwięczny :D