xmms+alsa+arts(KDE) = problem

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Wto, 14 Cze 2005, 18:45:57 CEST

Ma ktoś może pomysł, dlaczego nie działa mi odgrywanie muzyki z xmms-a przez
jego wtyczkę dla arts-a? Karta muzyczna to:
00:02.7 Multimedia audio controller: Silicon Integrated Systems [SiS] Sound
Controller (rev a0)
wbudowana w laptop. Używam alsy, chodzi na module snd_intel8x0. Nie tak
dawno temu, na Ra jeszcze, wszystko działało jak trzeba. A teraz, jak
ustawię jako wyjście wtyczkę arts, to xmms mi krzyczy, że urządzenie
dźwiękowe jest zajęte. Ki diabeł?

Chwilowo obszedłem to tak, że skonfogurowałem sobie dmix-a i xmms-a puszczam
przez alsę - niby działa, ale jak jest nagły wzrost wykorzystania
procesora, to dźwięk się zatrzymuje i trzeba w xmms-ie dać play, żeby znów
grało.

Wszystkie inne programy działają i grają poprawnie przez arts-a (xine,
mplayer, kmplayer, inne aplikacje). Tylko xmms szwankuje :-/