dzwiek w 2x kde

Sylwester Gruszka gruszek w pogodanet.pl
Śro, 15 Cze 2005, 10:59:38 CEST

> oss i alsa - to są dwa systemy obsługi samego sprzętu - vide sterowniki
> w jądrze.
> Alsa dysponuje również bibliotekami - do współpracy z aplikacjami.
> Alsa udostępnia jeszcze emulację oss (snd-pcm-oss, snd-mixer-oss itp.) -
> dzięki niej aplikacje nie przystosowane do współpracy z alsa mogą
> działać bez tradycyjnych.
>
> Arts, esd, nas - daemony - serwery dźwięku mogą pośredniczyć pomiędzy
> sterownikami, a aplikacjami.
> Po co?
> OSS - nie obsługiwał wielowątkowości - ponadto stare karty dźwiękowe
> [...]

dzięki za wytłumaczenie :)
co do serwera dźwięku w kde to już  wyłączyłem wczoraj bo testowałem
najróżniejsze konfiguracje. a kde'owe dźwięki można ustawić czy mają być
odgrywane przez serwer dźw. kde czy przez jakiś program i można wpisać
ścieżkę :)
mimo wszystko po wyłączenmiu serw. kde alsa nie działa na kilka
programów jednocześnie, tzn. kadu i b-m-p nie odtwarzają jednocześnie na
alsie :/  nad tym sobie jeszcze popracuję bo nie chcę już tu naciągać
tej listy ;) sam nie lubię jak prze tydzień przychodzi mi jeden temat
rozwlekany ;)
no chyba że ktoś wie coś o uruchomienu wielowątkowości na alsie to
proszę pisać ;)
póki co dzięki za wszelką pomoc.