Taki sam /etc/passwd i /etc/shadow na wielu maszynach

Jakub Piotr Cłapa loc w toya.net.pl
Śro, 22 Cze 2005, 19:55:21 CEST

Pawel Koska wrote:

> A czy są jakieś howto jak to zrobić w PLD??
> Teraz staram się coś dowiedzieć o PAM +LDAP. Ale czy musi być LDAP? Nie można
> skorzystać np. z MySQL?

LDAP to protokół dostępu. Backendowwa baza danych to może być berkeley
DB, MySQL, PostgreSQL, a nawet skrypt powłoki.

> I jak by to wyglądało, wszystkie konta  http, exim, ftp, sshd, nobody itp.
> beda w w bazie LDAP?

Nie, mogą być tylko te, które chcesz, a reszte z innego źródła (np.
/etc/passwd)

> Może się myle, ale chyba można w PAM zrobić by sprawdzał najpierw np. w
> plikach lokalnych a potem w LDAP (czy tam MySQL).

Można.

> Coś czuję że dużo googlania mnie czeka.
> Przynajmniej będę miał zabawę w wakacje :-)

Owszem --- LDAP jest strasznie pogmatwanie wszedzie opisywany, ale w
gruncie rzeczy jest dosc prosty. :)

--
z wyrazami szacunku,
Jakub Piotr Cłapa