dzwieku ciag dalszy (alsa)

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 23 Cze 2005, 11:18:54 CEST

Dnia czwartek, 23 czerwca 2005 10:57, Sylwester Gruszka napisał:
> jako tako działa mi wielozadaniowość dźwięku na alsie (ten dmix
> ustawiłem, tzn wgrałem odpoweidni plik /etc/asound.conf) ale...
>
> 1. po restarcie kompa muszę odpalać alsamix i wyłączać "IEC958 Capture
> monitor" bo się sam włącza (a jak jest włączony to dźwięk jest
> wyciszony).
Zainstaluj alsa-utils-init.

> 2. nie mogę zmienić głśności przez aumix bo poprostu dwa
> pierwsze suwaki nie działają :/
Załaduj moduły snd_mixer_oss, snd_pcm_oss i snd_seq_oss.

> 3. nie mam dźwięku w przeglądarkach (tzn jak np. w jakimś flashu jest
> dźwuięk to ja go nie słyszę)
> 4. wielozadaniowość jest gdy chodzi np. o xmms + mplayer ale już nie
> dźwięki_kde + mplayer albo +xmms (to już mniej ważne ale na wszelki
> wypadek napiszę)
Do oby ostatnich punktów - musisz skonfigurować sobie serwer dźwięku (aRts,
esd, co tam jeszcze) i używać programów które z niego korzystają tudzież
wtyczek do przeglądarek, które z nich korzystają. Np. wtyczka flash-a do
konquerora pod KDE działa mi bardzo dobrze. Wtyczka do Mozilli działa przez
oss a nie alsę, więc nie masz szansy na jej równoległe działanie z czymś
innym.