upgrade mysql

Łukasz Buczyńśki buczo w mfi.pl
Czw, 23 Cze 2005, 13:12:14 CEST

pbern w pbern.biz napisał(a):
> Witam,
>
> mam taki maly problem,
> zrobilem upgrade z mysql 4.0 -> 4.1 i oczywiscie rozsypaly sie polskie
> litery, czy ktos moze mi zdradzic jak to teraz uporzadkowac?

wklejam kolejno ja mam archiwum od początku tego roku :)

1.
Zrobiłem sobie up z 4.0.x do 4.1.x, i teraz wszelkie listy są sortowane w
ten sposób, że słowa zaczynające się od np. "ś,ć,ł" lądują na końcu listy
po "z". Ustawienie:
set-variable = default-character-set=latin2
set-variable = character-set-server=latin2
powoduje poprawne sortowanie, ale kodowanie szlag trafia. Baza jest w
iso-8859-2.
Co z tym zrobić?

2.
On Sun, Mar 13, 2005 at 03:27:02PM +0100, Arkadiusz Miskiewicz wrote:

> [...]

A czy da się rozwiązać kwestię sortowania z uwzględnieniem pliterek bez
grzebania w mysqld.conf?

3.
 >A czy da się rozwiązać kwestię sortowania z uwzględnieniem pliterek bez

Oczywiście - aplikacja może odpowiednie opcje ustawić poprzez zwykłe
mysql_query() (i częściowo przez mysql_options()).

4.
On Sun, Mar 13, 2005 at 09:28:32PM +0100, Arkadiusz Miskiewicz wrote:

> [...]

Faktycznie, ale to działa dla MySQL >= 4.2.x (może 4.1.x).
Dla 4.0.x jedynym rozwiązaniem jest chyba dodanie linii do mysqld.conf.
Nic, tak czy siak da się to zrobić  :)

5.
On Sunday 13 of March 2005 22:18, Adam Gołębiowski wrote:

> [...]

Dla >= 4.1.x

4.0? Nic co tu pisałem się do 4.0 nie odnosi btw   ;)  Cały czas pisałem o
minimum 4.1.

6.
 >init-connect="SET NAMES latin2"

Dorzuciłem, wygląda OK, kodowanie w porządku, sortowanie też  :)  Dzięki.

i to chyba wszystko, :) mam nadzieje, że się rozczytasz z tego chciałem
to forwardnąć ale jeszcze większa kiszka wychodziła.

--
Pozdrawiam,
Łukasz Buczyński