udev na kernel 2.6.x ??

Przemek Iskra sparky w sparky.homelinux.org
Wto, 1 Mar 2005, 18:32:21 CET

On Tue, Mar 01, 2005 at 06:07:16PM +0100, Tomasz Kowalczyk wrote:

> No cóż. objaw jest taki że, *udev* nie tworzył mi po starcie pliku /dev/md0
> choć miałem /dev/md1 (na ktorym mam /).
> Problem juz udało mi sie obejść, i teraz jest dobrze.
no właśnie od początku o tym pisałem, a przyczyna prosta:
udev to nie devfs, tworzy urządzenie dopiero jak ono istnieje a nie jak
jakiś załadowany moduł może je obzłużyć, czyli potencialnie po
mdadm --assemble, ale mdadm potrzebuje istniejącego urządzenia do
stworzenia partycji md, co można albo zrobić ręcznie (mknod) albo:
mdadm --assemble --auto=yes (to nie działa ze --scan, więc dla każdej
partycji trzeba wywołać mdadm'a). Jak już urządzenie będzie istnieć to
udev się zajmie prawami.

Właśnie ja sobie przedobiłem rc-scripts tak że on parsuje plik
/etc/mdadm.conf i dla każdej partycji wywołuje mdadm'a; ale wacham się
czy to dodać do svn bo:
1. ten udev jest na HEAD
2. wolę poczekać na mdadm 2.0.0, podobno ma się wiele zmienić
3. chyba lepiej zmusić mdadm'a żeby wspierał --scan i --auto=yes na raz
niż kombinować w rc-scripts

--
 ____  Sparky{PI] -- Przemyslaw _  ___  _  _  ..Mail,MSN  LANG...Pl..Ca..Es..En
/____) ___  ___  _ _ || Iskra  |  | _ \| |  | : WWW.......ca.docs.pld-linux.org