saned i xscanimage czyli skanowanie po sieci ( również problem z GIMP-em)

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 10 Mar 2005, 22:54:57 CET

Dnia czwartek, 10 marca 2005 22:32, Przemek Iskra napisał:
[...]
> to samo mam, chciałem na Ac sieciowo po loopbacku skanować i to samo
> jest... przy pomocy netcat'a nasłuchiwałem na porcie saned'a i efekt
> jest taki ze xscanimage nie wysyła zapytania do serwera
> scanimage działa, miałem się już kiedyś przyjrzeć źródłom ale nie miałem
> czasu a potem zapomniałem
> a z gimpem to usuń jego konfigi i odpal od nowa, niestety konfiguruje on
> saned'a jedynie przy pierwszym uruchomieniu...
Czyli xscanimage w Ra jest skopany? Zadziałał mi ten z sane-frontends-1.0.10
z CVS-u. Może spróbuję za chwilę 1.0.12, może 1.0.11. Może któryś zadziała.
Gimp natomiast się nie odpala, bo w trakcie uruchamiania odpytuje wtyczkę
xscanimage o skanery. A xscanimage zwisa, tak samo jak odpalany "z palca".
Usuwanie konfigów Gimpa raczej tu nie ma znaczenia.

> a problem rozwiązałem na razie tak że zmieniam uprawnienia w
> /proc/bus/usb/<urządzenie> +rw dla userów, ale wolałbym to przez
> wtyczkę sieciową zrobić
Takie coś działa mi na Ra z sane-{back,front}ends-1.0.8. Zaraz potrenuję,
czy uda mi się zrobić coś na Ac, ale to już będzie po sieci.
Natomiast jeśli chodzi o ustawienia praw dostępu, to mam tylko ustawione +rw
dla /dev/usb/scanner0. Nie mam nic zmienianego w /proc/bus/usb/*

> nie wiem czy to ma znaczenie ale jest to Canon LiDe 20, też na plusteku
NIestety, ja też nie wiem :-) Ale nie sądzę, skaner jest przecież wspomagany
przez sane.
--
Łukasz Maśko                                          ICQ: 146553537    _o)
Lukasz.Masko(at)ipipan.waw.pl                          GG:   2441498    /\\