Bawił się ktoś czymś takim?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Wto, 22 Mar 2005, 13:08:08 CET

Dnia wtorek, 22 marca 2005 10:28, Michal Abramowicz napisał:

> ;-)
>
> płytki do końfiguracji kontrolera masz ?
> producent do compaq dodaje takich parę sztuk.
Nie w tym rzecz. Problem w tym, że komputer z tym kontrolerem wogóle nie
chce wstać - kontroler instaluje swój BIOS, po czym przy starcie systemu,
przed zabootowaniem dysków, uruchamiany jest ten BIOS. Jego zadaniem jest
sprawdzenie dysków i zestawienie macierzy. To jest ciągle PRZED
zabootowaniem z któregokolwiek dysku. Potem wiesza komputer -> nie da się
zabootować żadnego systemu - ani W2k, ani Linuksa, ani z płyty bootującej z
softem do konfiguracji macierzy.

> albo lepiej poszukac softu i to na win2k się konfiguruje, tzn
> opcje,raid*,ilosc dysków spare, costam costam.
Do tego jest płyta z softem od Compaq/HP, bootująca, do konfiguracji
macierzy. Mam, ściągnięta.

> a moduły  a 2.4. to cpqarray lub cciss
> i potem dostępne w /dev/cciss/* albo /dev/ida/ ale tu mogę
> już nie pamiętać ...
Moduł cpqarray, macierz widoczna w /dev/ida/* - to wiem, jak mówiłem, mam
dostęp do ProLiant-a z takim kontrolerem.

Z dobrych wieści - kontroler wstaje włożony do komputera z pojedynczym
Pentium (jakimś starym, rzędu kilkuset MHz). Teraz trzeba podpiąć dyski i
skonfigurować macierz. Kumpel będzie miał zabawę na Święta ;-)
--
Łukasz Maśko                                          ICQ: 146553537    _o)
Lukasz.Masko(at)ipipan.waw.pl                          GG:   2441498    /\\