OpenMosix, klaster w PLD ?

The Undefined undefine w aramin.net
Śro, 23 Mar 2005, 22:10:30 CET

On Wed, Mar 23, 2005 at 08:24:53PM +0100, Pawel Koska wrote:
> Właśnie się zastanawiam czy mogę postawić klaster na bazie PLD. Mam w związku
> z tym kilka pytań.
czemu nie? ;)

> Co mam wybrać? OpenMosix czy coś innego (co w ogóle jest do wyboru w PLD, bo
> jeszcze sie nie znam).
a jest wogole cos innego rownie zaawansowanego?

> Czy pakiety są aktualne, czy starać się przerobić spece?
powiem szczerze - nie wiem. zawsze robilem na bazie cvs-a.

> Który kernel mam wybrać? Jest jakiś 2.4.22, ale coś w kernelu z gałęzi
> LINUX_2_6_8 też jest z OpenMosix.
u mnie 2.4, ale wlasne.
to co jest w paczkach nie jest zbyt ladne..

> Jak jest z liczbą maszyn, czy musi być parzysta, potęgą 2 czy to nie ma
> znaczenia?
obojetnie.

> Czy w takim klastrze wszystkie maszyny są równoważne, a może jest jeden główny
> serwer który ma swoich "robotników"? Jeśli równoważne, to czy na każdym
> serwerze mogą chodzić różne usługi i dopiero jak jakiejś maszynie brakuje
> zasobów do podrzuca trochę roboty innej ?
sa rownowazne. to co uruchomisz na jednej po prostu bedzie migrowac na
pozostale.
konsekwencje - wylaczenie jednej maszyny na np 100komputerowym klastrze
generowalo u mnie na wszystkich kernel panic ;)

> Czy ktoś stawiał (postawił, ma) klaster na PLD i ew. był skłonny pomóc w razie
> problemów ?
na uczelni probowalismy zrealizowac taki maly projekt - clustern.
http://sourceforge.net/projects/cnode - calosc oparta na PLD i dziala
mniej wiecej tak że jedna maszynka się bootuje(z cdroma), nastepne nody
się podnoszą "z niej" poprzez bootp/tftp/nfs, wchodza automatycznie do
klastra, a glowny "nod" udostepnia interfejs przez www/ssh umożliwiający
zapuszczanie na zadanych nodach(pogrupowanych w grupy) jakiś zadań.

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała