OpenMosix, klaster w PLD ?

The Undefined undefine w aramin.net
Śro, 23 Mar 2005, 23:21:13 CET

On Wed, Mar 23, 2005 at 10:48:17PM +0100, Pawel Koska wrote:

> Hmm.... kernel panic nie za bardzo by mi się podobał.
> Ale mam pytanie jak to jest z tym klastrem. Czy może być tak że każda z nich
> robi swoje zadania (jedna to smtp, jedna to MySQL, inna to pop3 itp) i
> dopiero jak którejś mocy zabraknie to procesy przerzuca do innej. Czy one
> muszą mieć jakieś wspólne zasoby udostępniane przez sambę ?
hm..  nie widze tego prawde mowiac w sytuacji gdy sa to jakies zadania
nie-obliczeniowe.
mosix dziala tak ze migruje na inna maszyne sam proces. jednak w
momencie gdy wykonuje on jakies zadanie io, dostepu do socketu/pliku,
wtedy wraca ono jakby na macierzysta maszyne.
wiec taki pop3/smtp/.. - po prostu nie bedzie miec zadnego sensu na
mosixie.

> Stoją koło siebie maszyny gdzie jedne prawie nic nie robią, a inne prawie się
> pocą, bo tyle mają roboty. Chciałem by się inne trochę za robotę wzieły :-)
ktore sie poca i na czym dokladnie?
jezeli na operacjach io - wtedy mosix absolutnie nic nie da, jedynie
zmniejszy stabilnosc/wydajnosc calosci.
mosix ma sens praktycznie jedynie na operacjach typowo obliczeniowych.
u mnie to bylo rozproszone generowanie duzych grafik plus jakies tam
obliczenia... wtedy grafika ktora na pojedynczym p4 generowala sie ponad
godzine na ponad 100 kompach generowala sie okolo 2 minut(z czego polowe
czasu zajela sama migracja po utworzeniu kilkuset procesow).

> Pytam bo może nie rozumiem idei klastra.
chyba nie do konca :)

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała