OpenMosix, klaster w PLD ?

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Czw, 24 Mar 2005, 10:12:40 CET

On Wed, Mar 23, 2005 at 11:41:57PM +0100, Pawel Koska wrote:

> No to już chyba nie potrzebuje klastra. :-)
> Jedynie mogę go sobie postawić dla samego postawienia, by mieć z tym jakieś
> tam doświadczenie.

Nie potrzebujesz klastra Mosix. Ale klaster to _bardzo_ szerokie pojęcie
i obejmuje wszelkie rozwiązania fail-over i load-balancing
udostępniające wiele komputerów jako jedną maszynę aby zapewnić większą
wydajność i/lub niezawodność. Możliwe, że jednak szukasz klastra, ale
zupełnie innego niż Mosix.

Nie zawsze klaster musi być na poziomie systemu operacyjnego, czasem są
realizowane na poziomie aplikacji.

Klastry mogą być tworzone przez aplikacje w Erlangu (ejabberd), Zope+ZOE
(rozproszone serwis WWW), PostgreSQL+slony1+pgpool itp.

Pozdrowienia,
	Jacek