transparent smtp proxy

ethanak@polip.com ethanak w polip.com
Pon, 28 Mar 2005, 11:27:33 CEST

On Mon, 28 Mar 2005, Marcin Doliński wrote:

> Ja tak stawiałem exima jako wymuszany relay dla lanu.

Wolałbym nie być w tym lanie. Kolega takie trzy literki 'spf' kiedyś na oczy
widział? Polecam http://spf.pobox.com

Zresztą parę dyskusji na ten temat było ostatnio na p.i.mordplik

> Na tej samej.

No i nie będzie działać. Spróbuj takiego wistu:

a) masz konto np. na interii, gazecie albo innym serwisie który ma spf-a z
-all (host -t txt nazwa.domeny | grep spf1)
b) z kompa za lanem wyślij maila np. na ethanak at setia dot pl
c) zobacz co dostaniesz w odpowiedzi

Fragmenty logów Ci udostępnię.

Owszem, mam coś takiego u siebie w sieci, ale NIE JEST to wymuszone
przekierowanie, a jedynie możliwość korzystania z lokalnego smtp. Poza tym
trochę zabawy jest z zamianą return-path na coś sensownego.

ethanak