transparent smtp proxy

ethanak@polip.com ethanak w polip.com
Pon, 28 Mar 2005, 14:09:10 CEST

On Mon, 28 Mar 2005 dzimi w pld-linux.org wrote:

> co to p.i.mordplik ?

pl.internet.mordplik - no, tego nie wiedzieć...

[...]
> czyli generalnie spf dziala na zasadzie autentykacji wysylanych wiadomosci ?
> no ale jak sie to ma do spamu "wypływającego" z sieci ? (czyt. spamer).

Mniej więcej tak, że ok 80% spamu wypada na dzień dobry po MAIL FROM :)

SPF (Sender Policy Framework) określa który host jest uprawniony do
wysyłania poczty w danej domenie. Stąd jeśli spróbujesz wysłać coś do mnie z
return-path np. "interia.pl" ze swojego DSL-a to na dzień dobry dostaniesz
"a ja panu nie wierzę że pan jest interia.pl" :)

ethanak