[Ra] Co to znaczy - raport z chkrootkit-a

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Nie, 1 Maj 2005, 10:28:29 CEST

Właśnie dostałem raport na ten tydzień z chkrootkit-a. Jest taki:

Generated with: chkrootkit version 0.45
Checking `inetdconf'... /bin/egrep[2]: /bin/grep: restricted
/bin/egrep[2]: /bin/grep: restricted
Checking `syslogd'... not tested
Checking `sniffer'... /proc/6/fd: Permission denied
/proc/27376/fd: Permission denied
 in /var/run/utmpx !
! RUID          PID TTY    CMD
! root         1959 ttyS0  gpm -m /dev/mouse

Te pierwsze wpisy pojawiały się u mnie zawsze i nie wyglądają "strasznie",
więc się  nimi nie martwię. Zastanawiają mnie za to 3 ostatnie linijki -
czy mógłby mi ktoś powiedzień, co one oznaczają i czy należy się tym
martwić? System to czyściutkie Ra z update'ami tylko z general i security,
na kernelu 2.2.26-3. Pozdrawiam.
--
Łukasz Maśko                              JID: paranoid w jabberpl.org    _o)
Lukasz.Masko(at)ipipan.waw.pl                          GG:   2441498    /\\