czcionki w kde

gruszek@pogodanet.pl gruszek w pogodanet.pl
Wto, 3 Maj 2005, 20:17:12 CEST

> a jednak nie, okazalo sie ze polskie znaki szaleja kiedy mam
> zainstalowany pakiet glibc-localedb-all ale kiedy go odinstaluje to
> znowu KDE (czy moze GDM) sie pluje o ta czcionke PL.UTF8 :(
> po wpisaniu w poldku desc glibc-localedb-all pojawila sie informacja w
> opisie ze ta paczka jest duza i ze zeby miec cos mniejszego to trzeba
> miec localedb-src i wygenereowac costam za pomoca localedb-gen...
> i wszystko by bylo w porzadku gdyby nie to dziwne PL.UTF8 :(
> czy ktos wie jak zlikwodowac ten komunikat? w ustawieniach GDM nie ma
> nic o kodowaniu

sorki za zasmiecanie listy (i pisanie zanim sie pomecze z ustawieniami) ale:
problem rozwiazalem choc malo finezyjnie ;)

i tu dla zainteresowanych:
-odinstalowalem paczke powodujaca ze polskie znaczki sie krzaczyly czyli
glibc-localedb-all (gdzie zapewne byl jezyk pl_PL.UTF-8 z kodowaniem
UTF-8, tak wywnioskowalem z mojej nastepnej operacji)
-w pliku /etc/sysconfig/i18n zmienilem jezyk najpierw z pl_PL na
pl_PL.UTF-8/UTF-8 (zbnalazlem taka linijke w pliku i18n.rpmnew), co
spowodowalo ze komunikad przy starcie KDE juz nie wyskakiwal, po czym
sie wycwanilem i zmienilem to na pl_PL.UTF8/ISO-8859-2 bo domyslilem sie
ze pierwsza czesc to tylko nazwa a druga to kodowanie :D

nie wiem czy jak cos bedzie rzeczywiscie potrzebowalo kodowania UTF-8
czy wtedy nie bedzie jaj ;)