nagios and rrdtool graph

Pawel Koska pawel w artfan.net
Sob, 7 Maj 2005, 12:17:47 CEST

Dnia sobota 07 maj 2005 01:35, Michał Panasiewicz napisał:

> spróbuj nagios-graphera  potestowac jest juz paczka w repo, pozostało
> tylko dodac patche na domyslne configi i sprawdzic jak sie integruje

Będę musiał spróbować jakoś w tygodniu, tylko że nie wiem czy będę miał na to
czas.

> PS przyznałeś sie ze uzywasz nagiosa troszke cie pomęczę ;)
> potrzebuje skonfigurowac sprawdznie stacji roboczych które raz sa
> włączone raz nie mógłbyś mi podrzucić pomysł jak najlepiej skonfigurować
> by przy wyłączonej stacji nie było generowania fałszywyh alarmów ,
> stacje sa sprawdzane po ICMP i SNMP

Szczerze mówiąc nie za bardzo wiem jak to rozwiązać.
Chyba raz zrobiłem że jak host jest DOWN to już nie sprawdza czy jego serwisy
działają. Ale teraz z tego co widze to i tak sprawdza głupek te serwisy ;)
Z tego co pamiętam to nawet jak ja dam "Disable checks of this host" to on mi
i tak sprawdzał i śmiecił w logach.

Ale jak wcześniej wspominałem nie mam czasu się porządnie przysiąść do
Nagiosa, może to w tym tygodniu zrobię, postawie na PLD Nagiosa 2.0 BetaX i
wtedy będę kombinować. Aktualnie jest tak, że jest Nagios 1.2 na Slackware
którego dostałem w spadku. Musiałem zrobić pewne porządki w plikach
konfiguracyjnych, dodać ze 20 hostów, trochę usług itp.

Ps. W tym tygodniu postaram się coś zrobić z Nagiosem i będzie można się wtedy
podzielić doświadczeniami.

Paweł