siec domowa na bluetooth

Mariusz Piotrowski piotrowski.mariusz w gmail.com
Pon, 16 Maj 2005, 16:25:43 CEST

Witam i pozdrawiam wszystkich developerów i użytkowników PLD.

	Od kilku dni borykam się z problemem utworzenia sieci za pomocą
bluetootha. Jedyne co dotychczas osiągnąłem to to, że
dwa komputery się widzą i mogę pingować na zewnątrz ( pingi na wp i onet
dochodzą), lecz jak próbuję zainicjować połączenie firefoxem, czy
czymkolwiek innym niż ping to sieć pada i pingi przestają dochodzić.
Nie mam pomysłu co z tym zrobić.
        Opiszę co dotychczas zrobiłem.
Na kliencie i serwerze ładuję moduły bnep. Na serwerze daję
# pand --listen --role=NAP
następnie po stronie klienta daję
#pand -c 00.xx.xx.xx.xx( identyfikator serwera)

w logach dostaję info, że utworzono bnep0
Teraz daję
ifconfig 192.168.1.1 na serwerze
i ifconfig 192.168.1.2 na kliencie
i jeszcze na kliencie daję
route add default gw 192.168.1.1

Jeszcze w rc.local mam ustawione
iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth0 -j MASQUERADE

Teraz jak już wspominałem z klienta pinguję sieć na zewnątz. Ale jak
tylko inicjuję połączenie po http czy ftp pingi przestają odpowiadać i
sieć pada.( zasadniczo to chyba jej nawet nie było)
Jeszcze tylko fragment z lsmod dotyczący iptables

ipt_MASQUERADE          3072  1
iptable_nat            20316  2 ipt_MASQUERADE
ip_conntrack           42168  2 ipt_MASQUERADE,iptable_nat
iptable_filter          2432  1
ip_tables              19328  3ipt_MASQUERADE,iptable_nat,iptable_filter

a za bluetotha odpowiada
bluetooth              41732  7 bnep,l2cap,hci_usb

i jeszcze dla porządku
 #rpm -qa|grep bluez
bluez-libs-devel-2.17-1
bluez-utils-init-2.17-1
bluez-utils-2.17-1
bluez-pin-0.25-1
bluez-libs-2.17-1

Proszę o pomoc.

--
Mariusz Piotrowski <piotrowski.mariusz w gmail.com>