Migracja z VTUN do OpenVPN

Pawel Koska pawel w artfan.net
Wto, 17 Maj 2005, 23:12:06 CEST

Witam,

Chciałbym odpalić serwer OpenVPN który by działał podobnie jak vtun. Czyli
stworzył bym jakąś konfigurację, a potem gdy klient się łączy to powstawał by
interface tunX.

W OpenVPN muszę zestawiać ileś tam tuneli, gdzie każdy chodzi na innym porcie.
Czy możliwe jest by był jeden port a wiele tuneli?

Czy jak w OpenVPN stworzę jakiś tunel z tapX, to jak mogę sprawdzić którzy
klienci się podłączyli. A jak spawdzać czy się połączyli z tunelem jak
stawiam tunel z tunX ??

W vtun, jak tunel stoi, to klient połączony, nie ma tunelu, nie ma klienta.
W OpenVPN chyba tak prosto nie ma.

Czy mógł by ktoś mi podesłać jakieś przykładowe, działające konfiguracje?
Będę wdzięczny za każdą pomoc.

Pozdrawiam,
Paweł