KARTA TV

Tomasz Narloch tomas.h w wp.pl
Śro, 18 Maj 2005, 12:56:58 CEST

wsztacha w rudy.mif.pg.gda.pl napisał(a):

>Witam!
>
>Z gory przepraszam ze zawracam glowe takim trywialnym problemem:)  Ale nie
>jestem zaawansowanym uzytkownikiem linuxa.... jeszcze:) Posiadam PLD 2.0
>i chcialbym zainstalowac karte tv. lspci daje mi taki wynik:
>
>00:0a.0 Multimedia controller: Philips Semiconductors SAA7139 (rev 01)
>
>Probowalem ja zainstalowac na wszelkie mozliwe sposoby jakie znalazlem w
>internecie...dopisywalem w modprobe.conf .... ale wynik jest zawsze ten
>sam...
>proba odpalenia xawtv konczy sie komunikatem:

> [...]
Ja co prawda nie mam takiej karty ale w kat /dev/ mam cos takiego
root w bestguest dev $ ls -l video*
lrwxrwxrwx  1 root video     6 2005-01-31 13:32 video -> video0
crw-rw----  1 root video 81, 0 2005-01-05 11:41 video0
root w bestguest dev $

modprobe nie zawsze tworzy urzadzenie w dev wiec czasami trzeba to
zrobic recznie
jesli zainstalujesz sobie ze stronki
http://dl.bytesex.org/cvs-snapshots/
jakas paczke ( video4linux-2005-
<http://dl.bytesex.org/cvs-snapshots/video4linux-2005-05-15-190126.tar.gz>*)
choc nie wiem czy najnowsza bedzie najlepsza ale zapewne
to urzadzenie utworzy sie samemu i zainstalują sie najnowcze moduly do
twej karty  (uwaga dla zaawansowanych w kompilacji modulow i instalacji
ich)
aby zrobis to recznie wpisujesz np:(najlepsze rozwiazanie na poczatek)
mknod /dev/video0 c 81 0 (81 - w moim przypadku, lecz u ciebie pewnie tez)
(jesli trzeba zrob dowiazanie ) ln -s /dev/video0 /dev/video

dalej po komendzie
ls -l video*
powinno byc tak jak u mnie

Pozdrawiam  !!!