screen(1) i CRTL+A X, passwd i pam_unix -- nie chce, wolalbym prompt i tymczasowe haslo

Mikolaj Kucharski build w kompuart.pl
Śro, 18 Maj 2005, 21:37:17 CEST

Witam,

Siedzie na screen(1)ie duzo, czasem chce odejsc na chwilke od konsoli,
wiec blokuje ja CTRL+A X, ale w PLD (domyslam sie ze dzieki PAM) nie ma
prosby o wpisanie hasla tymczasowego. Wiec mam pytanie, czy ktos z
urzytkownikow wie jak zmienic zachowanie screen(1)a bez rekompilacji,
aby prosil mnie o podanie hasla za pierwszym CTRL+A X.

Przejalem manuala i ustawianie zmiennej $LOCKPRG nie podoba mi sie. Moze
zna ktos PAM'a na tyle, aby po jego stronie to zmienic (odmowic
screen(1)owi dostep do hasla poprzez PAM, da sie?), ale nie mam tu
na mysli zahaszowania tego co jest w /etc/pam.d/screen, bo to powoduje
to samo co `usermod -p \* $USER', no ale tylko dla screen'a.

--
best regards
q#