udostepnianie neta przez nat

Tomasz Narloch eyev w poczta.fm
Śro, 18 Maj 2005, 15:29:48 CEST

Mam zainstalowanego Windowsa na VMware i potrrzebuje aby sie laczyl z
netem  wiec
udostepnilem mu polaczenie przez nata i wyglada ono mniej wiecej tak
(denatuje mu port 1433 dla mssql):

echo "1" > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
iptables -F -t nat
iptables -X -t nat
iptables -F -t filter
iptables -X -t filter
iptables -F -t mangle
iptables -X -t mangle

iptables -t filter -P FORWARD ACCEPT
iptables -A FORWARD -p tcp --dport 25 -j DROP
iptables -t nat -A POSTROUTING -s 192.168.76.128 -d ! 192.168.76.0/24 -j
SNAT --to-source ip_kompa
iptables -t nat -A PREROUTING  -p tcp -d ip_kompa --dport 1433 -j DNAT
--to-destination 192.168.76.128
------------------
plik ten uruchamiam przy starcie i nawet po wlaczeniu windy na VMware
a net chwilke dziala pozniej na chwilke przerwie i znow chwilke dziala i
tak w kolko
(na windzie przy przegladaniu stron to nie jest odczuwalne)

denerwuje mnie to bo mam projekt na zajecia z baz i musze korzystac z
!!!mssql!!
wiec w php na linuxie ustawilem sobie wszystko pieknie
tylko ze
5 razy laczy sie z serwem na windzie
pozniej przez 2-3 nie chce
i znow na pare razy dziala
CO MAM NA TO PORADZIC?????????/

Nie znam sie na tcpdump wiec jak mozecie doradzic to komplet komend bym
prosil !
Kiedys moj kolega rozdzielal nata na PLD i tez nie wiadomo z jakich
powodow czasami cos nie chcialo dzialac(wiec zmienil sys na Gentoo i
problem mu minal)
a tyle co wiem to na administracji sieci on sie dobrze zna.

U siebie mam:
kernel 2.6.11.5-3 PLD AC
VMware-workstation-4.5.2.8848-6

Pozdrawiam !