co lepsze RAID 5 czy RAID 10

Marcin Król hawk w limanowa.net
Sob, 21 Maj 2005, 13:25:45 CEST

> No odpukać tak ;> Gorzej jak Ci dysk się trochę zacznie grzać i posypie
> błędami, albo coś padnie. Niby nic wkońcu RAID 5, ale jak zacznie się sypać to
> ostatnio poszło wszystko co miałem na 8x250GB.

Kiedys robilem sobie testy soft raidu 1 i 5. Wypinalem losowo dyski
rowniez na zywca w czasie duzych operacji dyskowych, odpinalem dyskom
zasilanie itp. Meczylem go takimi "awariami" przez kilka dni i mimo
usilnych staran nie udalo sie wysypac macierzy. Z wydajnoscia tez nie
bylo najgorzej. Co nie zmienia faktu ze sprzetowy raid duzo pewniejszy
jest :)

M.