omijanie ograniczen dzieki openproxy

Michal 'lipek' Lipka lipek w irc.pl
Czw, 19 Maj 2005, 23:34:51 CEST

Witam
do tej pory w mojej małej sieci wszystko działało pięknie: userzy mieli
poprzycinane pasma tak jak mi się zachciało i dodatkowo pewne serwery były
dla pewnych użytkowników powycinane za pomocą iptables (dla wygody
rozważań weźmiemy serwer www.onet.pl - 213.180.130.200 i usera
192.168.0.1)
regułka wygląda tak:
iptables -A FORWARD -s 213.180.130.200 -d 192.168.0.1 -i ppp0 -o eth0 -p \
tcp -j DROP
(ppp0 to interfejs do internetu,eth0 do sieci wewnętrznej)
wszystko pinie działało dopóki któryś z userów nie wpadł na pomysł i nie
wyszukał sobie jakiegoś openproxy przez które się łączy omijając w ten
sposób moją blokadę.
oczywiście zablokowałem to proxy ale natychmiast znalazło się inne.
ponieważ nie jestem raczej w stanie zablokować wszelkich proxy w
internecie dlatego zwracam się do Was o pomoc w rozwiązaniu tego problemu
wszelkie podpowiedzi,pomysły i sugestie bardzo mile widziane (szczerze
mówiąc nie bardzo mam nawet pomysł czego szukać w google)
pozdrawiam

--
Michał 'lipek' Lipka