problem ze zmianą rw->ro dla partycji

Paweł Kwiatkowski qwiat w o2.pl
Wto, 24 Maj 2005, 22:33:55 CEST

Mam problemy z kontrolerem IDE i od czasu do czasu muszę wykonać naprawę
systemu plików (xfs).  Chcę przemontować partycję "/" na tryb tylko do
odczytu, żeby mógł zadziałać xfs_repair.

I tu jest problem, partycja staje się tylko do odczytu ale program
naprawczy XFS-a buntuje się twierdząc że jest RW, podobnie wskazuje
program mount. Jestem pewien, że jest RO, nie pomaga też dosyć brutalne
rozwiązanie polegające na ręcznej modyfikacji mtab-a.

kernel: 2.6.11.4-0.99

--
Paweł Kwiatkowski
e-mail/jid: qwiat {at} pld-linux {dot} org