Hmmm... dziwne zachowanie serwerka ( może ktoś się spotkał )

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pią, 27 Maj 2005, 09:17:15 CEST

Zrobiłem w ubiegłym tygodniu update na moim serwerku z Ra na Ac. W sumie
wszystko działa świetnie, ale... jest jeden dziwny objaw. Mianowicie karta
sieciowa zachowuje się tak, jakby zasypiała po pewnym czasie. Jakiś dziwny
Power Management. Objawia się to tym, że po dłuższym czasie pingi wysyłane
z zupełnie innej sieci nie dochodzą. Również nie jest możliwe np. odebranie
poczty. Pomaga natomiast zalogowanie się na maszynę w tej samej podsieci i
wysłanie z niej pinga na serwer, przy czym ZAWSZE wtedy pierwszy ping nie
dochodzi, natomiast kolejne już tak i serwer dalej działa poprawnie
(włącznie z odpowiadaniem na wszystkie pingi, również te, które wcześniej
nie dochodziły). W logach nie ma absolutnie żadnej informacji co się może
dziać nie tak. Fizycznie przy komputerze będę sopiero we wtorek, ale
obawiam się, że i tak nie mam pomysłu, co sprawdzić i jak to naprawić. A
jest to trochę niepokojące - o ile przed ściągnięciem poczty mogę sobie
zrobić ssh, potem ping i dopiero ściągać, o tyle nie wiem jakie jeszcze
efekty uboczne takie zachowanie serwera może mieć.

Konfiguracja: Pentium 200MHz bez MMX, 64MB RAM, sieciówka PCI na Realteku
8029 (moduł ne2k-pci). Oprogramowanie: bieżące AC+ready z kernelem
2.6.11.6-4. Pozdrawiam.