zrzut ekranu

Dariusz Laskowski darlas w post.pl
Pią, 27 Maj 2005, 20:02:34 CEST

On Fri, 27 May 2005 17:34:16 +0200, Tomasz Olszewski wrote:

> Dwa konta: uczelniane i domowe. Uczelniany serwer nie zaakcaptuje mejla z
> "obcym" nagłówkiem 'From:', podobnie ten "domowy".

Jeszcze nie zetknąłem się z czymś takim. IMHO nagłówek "From:"
to zabawka dla użytkowników i ich MUA; nie ma powodu, żeby
serwer się nim interesował i osobiście nie znam serwera,
który by to robił. Ale oczywiście mogę się mylić...

> Poza tym jak myślisz, co będzie wydajniejsze i łatwiejsze w konfiguracji
> (hint: w którym przypadku trzeba się przekopywać się przez tony manuali?)?
> Gdzie tutaj jest minimalizm? Jak dla mnie to jest jego ewidentne zaprzeczenie.
> Cztery programy zamiast jednego! Kilka kliknięć myszą kontra czytanie długiej
> dokumentacji, w tym (!) od serwera pocztowego.

E tam. Ja jestem ZU i nie mówię o Bóg wie jak wyrafinowanej konfiguracji
jakiegoś serwera czy czegoś tam, ale o konfiguracji dla zwykłego domowego
użytkownika, a do tego wystarczy zapoznać się z komentarzami w plikach
konfiguracyjnych. Sam używam mutt+procmail+fetchmail+masqmail, więc
tak naprawdę nie posiadam nawet czegoś takiego jak "serwer pocztowy", :-)
bo masqmail to wyjątkowo skromne, proste i łatwe w obsłudze narzędzie
(chociaż dla mnie wystarczające).

> Oczywiście każdy może używać co tam lubi najbardziej. Tylko że w tym wypadku,
> to Sylpheed jest przykładem minimalizmu.

A tam panie, co mi po tym Sylpheedzie? Nawet jakbym go zainstalował,
to i tak i tak potrzebuję czegoś co będzie mi lokalnie słuchać na 25
choćby po to, żeby cron mógł jakoś ze mną pokorespondować. :-)

Nie. Inaczej nie potrafi. :-P

--
Dariusz Laskowski     Krzysztof Królikowski: Czym różni się Mandrake od PLD?
darlas at post.pl                            Tak w dwóch, trzech zdaniach. ;)