Krytyczne- firewall-init...

Marek Guevara Braun marek.guevara w atm.com.pl
Śro, 2 Lis 2005, 11:04:03 CET

Tomasz Woźniak napisał(a):

> Używałem i mi nie leży.

Dla mnie firewall-init jest, a w zasadzie był, dobrym wzorcem
na przygotowanie własnyh reguł zapory na iptables.

To co z kolei mi się nie podobało, to mała czytelność plików
konfiguracyjnych - rozbicie reguł na wiele plików i to nie tylko
w ipv{4,6}/<table>, ale jeszcze w function.rules i jakieś 1 czy 2
regułki w functions - w innym miejscu ustawianie które z tych plików
mają być przetwarzane, a które nie, a jeśli miałeś inne potrzeby co
do konfiguracji zapory to i tak wszystko było do zaorania.

W iptables-init, z drugiej strony niczego nie ma - to co sobie
skonfigurujesz w iptables i ip6tables i zapiszesz to będziesz miał.
Być może warto dodać (SOD#1 :-)) do tego pakietu jako dokumenacja
/skrypt szablon z firewall-init.

Pozdrawiam,
Marek

PS. Oczywiście, powyższe nie wnosi to nic do zgłoszonego problemu -
BTW działa już?

PS2. Przy zgłaszaniu tego typu problemu pomocna jest opcja verbose
- "przestaje działać" i "skopany jest skrypt ..." nie mówi wiele
o problemie:
	- jakie jądro
	- które iptables
	- jakie są komunikaty błedu
	- jakie są objawy "niedziałania" - firewall nie wstaje, kilka
		regułek się nie ładuje, ale reszta działa, ...?