VPN tunnel pomiedzy 'Linksys Wireless-G ADSL gateway' a racoon (ipsec-tools)

Mikolaj Kucharski build w kompuart.pl
Wto, 8 Lis 2005, 10:14:11 CET

Witam,

Mam problem z zestawieniem tunelu IPsec pomiedzy Linksysem (nie znam
dokladnego modelu, po zalogowaniu opis urzadzenia taki jak w temacie).

Polaczenie chce zestawic poprzez: IKE + pre-shared-key. W Linksyscie
ustawiam PSK ale nie wiem jak to dopisac do racoon (psk.txt), gdyz nie
wiem jaki jest ``peers_identifier'' Linksysa, a nie moge wpisac do
psk.txt nr IP, gdyz Wireless-G adsl router jst na neo+ i ma zmienny IP.
Odpalam racoon:

# racoon -F -vvvv -ddddddd -l RACOON-LOG -f racoon.conf.local

Lecz nigdzie nie pisze jaki ``identifier'' podaje Linksys, a w opcjach
routera nie ma opcji ``my_identifier'':

2005-11-08 09:51:06: NOTIFY: couldn't find the proper pskey, try to get one by the peer's address.

Wie ktos jaka aplikacja lub opcja do racoon moge wysnifowac
identyfikator Linksysa w IPsec'u? Jak wpisze do psk.txt akutalny nr IP
Linksysa to jest ok, cale polaczenie sie zestawia i pakiety rutuja sie z
jednej sieci do drugiej, brakuje mi tylko dobrego wpisu do psk.txt dla
dyn nr IP.

--
best regards
q#