Terminal

MiB michalbachowski w gmail.com
Pią, 11 Lis 2005, 16:32:19 CET

Witam!

Mam kilka pytań dotyczących terminali konsol.
Wpierw informacja: używam KDE 3.4.3, a jako terminali XTERMa i ETERMa
[ z naciskiem na tego pierwszego ]. XTERM pokazuje czarne litery na
białym tle, ETERM natomiast białe litery na tle z tapetki pulpitu [
ustawiona przeźroczystość ].

- jak można zmienić treść tego co znajduje się po lewej stronie "znaku
zachęty" [ czy jak temu tam ].
Domyślnie jest to: [user w host aktualny_folder]
Chciałbym zmienić aktualny_folder na pełną ścieżkę, tylko nie wiem
gdzie i jak :(

- gdy używam komendy ls/dir w XTERMie, to nie widzę plików *.mp3 [
może dotyczyć to też innych plików muzycznych, ale aktualnie na kopie
nie mam takowych ].
Poprostu widzę puste miejsce na wpis, ale samego wpisu nie mam.
Po zaznaczeniu txt w konsoli tam gdzie powinny być napisy, mam nadal białe pola.
w ETERMie nie mam tego problemu.
Wie ktoś jak ten problem rozwiązać?

Z góry dziękuje za pomoc

Zdravim