Brak usb

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 17 Lis 2005, 21:29:15 CET

Dnia czwartek, 17 listopada 2005 19:31, MiB napisał:
> Witam!
>
> Odpowiedni wpis w fstab miałem, ale dopiero ręczne podmountowanie
> /proc/bus/usb przyniosło efekty :)
Grześ, a nie mówiłem, że ręcznie? ;-) To do przedpiścy ;-)

> Niestety - sane nie chce użyć mojego skanera. Pomijam już fakt, że
> tylko root widzi cokolwiek - user nadal nie ma żadnego dostępu do
> skanera, bo narazie w ogóle muszę ustawić skaner ;)

A co robi xscanimage odpalony z roota?

[...]
> Początkowo komendy sane zwracały jeszcze jakieś cudo w postaci skanera
> HP, ale po zakomneotwaniu 98% pozycji w /etc/sane.d/dll.conf przestały
> ;)

To akurat jest słuszne. Ja zostawiłem tylko mój skaner i net (patrz dalej).

> Korzystając z podpowiedzi z innej rozmowy, dodałem użytkowników sane i
> saned [ nie miałem ani jednego, więc ich stworzyłem ] do grup proc,usb i
> scanner [ tą ostatnią grupę również stworzyłem, zgodnie z tym co jest
> napisane w manualu na http://www.sane-project.org/ ].
Hmmm... to niedobrze zrobiłeś, bo oznacza to, że po prostu nie
zainstalowałeś wszystkich potrzebnych pakietów. Grupę i usera saned
będziesz miał z automatu jak zainstalujesz sane-backends-saned.

> Zarówno mi jak i znajomemu pomysły się skończyły :( [ niestety obaj
> nie mamy doświadczenia ze skanerami ].

> Czy mógłby ktoś wspomóc mnie radą co robić, żeby móc skanować?

Oto opis, jak zrobić żeby zadziałał xscanimage (mi działa): ja mam
zainstalowane takie pakiety:
sane-frontends-1.0.13-1
sane-backends-1.0.16-3
sane-backends-saned-1.0.16-3

W /etc/sane.d/dll.conf mam tylko plustek (mój skaner) i net (skanowanie po
sieci, dzięki temu mogę używać skanera z laptopa). Jeśli nie skanujesz po
sieci, możesz zostawić tylko swój backend i nie potrzebujesz pakietu
sane-backends-saned. Dalej, linię w fstab-ie zmodyfikowałem tak:

none /proc/bus/usb  usbfs   defaults,noauto,devmode=0664,devgid=78  0 0

przy czym devgid oznacza, że pliki te są tworzone z grupą usb (gid 78).
Oczywiście user skanujący jest w tej grupie. I to powinno wystarczyć do
skanowania lokalnego.

Do skanowania sieciowego potrzeba jeszcze dopisać do /etc/sane.d/saned.cfg
adresy komputerów, którym pozwala się na skanowanie. Na kliencie dodatkowo
trzeba w pliku /etc/sane.d/dll.conf mieć aktywną wtyczkę "net", a dodatkowo
w plik /etc/sane.d/net.conf wpisać adres serwera skanera.

Powodzenia.