UDEV nie ładuje modułów karty TV

Fryderyk Dziarmagowski freetz w gmx.net
Wto, 22 Lis 2005, 18:58:32 CET

--- Michal Kochanowicz <michal w michal.waw.pl> wrote:

> Najpierw to trzeba ustalić *jak*ma* działać. Tzn. czy w jego
> kompetencjach jest ładowanie modułów dla całego sprzętu? Wolałbym mieć
> to w jednym miejscu. Jak już pisałem mi podobało się podejście devfs:
> próba dostępu do /dev/video powodowała załadowanie modułów do karty. IMO
> rozwiązanie wzorcowe (choć jeśli dobrze rozumiem nieosiągalne na udev) -
> coś jest potrzebne, to się ładuje, przestaje być potrzebne to wyrzucamy.

Aktualnie mamy dwa sposoby działania:
1. coldplug urządzeń pci dozwolony jest tylko dla hubów USB
(modprobe.rules pierwsza reguła). dozwolony jest hotplug
urządzeń pci i wszelakich innych. Rozwiązanie moim zdaniem lepsze, bo
kontrolujemy komputer i jego działanie.

2. udevsynthesize - rozwiązanie z debiana - syntezuje wszystkie
urządzenia jakie znajdzie. nie zajmowałem się nim dokładniej, dodane
raczej jako ciekawostka.

udev zajmuje się dynamicznym tworzeniem plików urządzeń. o ile dobrze
pamiętam do devfs tak działało jak opisałeś poprzez tricki w stylu
alias /dev/video bttv zdefiniowane w konfiguracji devfs i includowane w
{modules,modprobe}.conf

> Czmu to się Torvaldsowi odwidziało...?

odpowiedzialnym za to jest autor udev.

> Czy odmówiłem ci pomocy? Nie chciałem dostarczyć logów? Niestety nie
> jestem sam w stanie nauczyć się jak naprawić każdą rzecz, z którą mam
> problem - życia by nie starczyło. Jak zepsuje mi się samochód to też
> jadę do swrwisu a nie zapisuję się na kurs do producenta.
>
> Skoro już zadałeś sobie trud zapoznania się z udev (a mam wrażenie że
> jest to dość skomplikowane urządzenie) to fajnie by było jakbyś
> spróbował pomóc. Ale - zwróć uwagę - napisałem na listę a nie do ciebie
> więc nie pisz jakbym od ciebie czegoś wymagał.

Źle mnie odebrałeś. Cały czas aktywnie próbuje pomóc z każdym
napotkanym problemem i w miarę możliwości staram się je rozwiązywać,
czego dowodem powinno być 075-2, które najprawdopodobniej rozwiąże
problemy z usb-eagle (ale nie auto ładowanie modułu, w dalszym ciągu
czekam na informacje o które prosiłem we wcześniejszym poscie)

--
Fryderyk Dziarmagowski