Kilka problemów: time, mount, $PATH

Jan Meizner jm w pa103.nowa-wies.sdi.tpnet.pl
Sob, 1 Paź 2005, 23:29:41 CEST

Witam.

On Sat, 1 Oct 2005, Andrzej wrote:

> OK to sie już time'a nie czepiam, po prostu myślałem, że to jakiś błąd
> straszny itd.
> A SU leci na sh.
...sh czyli w PLD ksh ZTCP...
> Faktycznie zapomniałem o strace.
> Co do ścieżki /sbin to właśnie chodziło mi o działanie na roocie, pod
> nim muszę z palca klepać,
> nie łapie tej ścieżki.
...a jak się logujesz na roota? Bezpośrednio, z ZU przez "su" czy z ZU
przes "su -" (ewentualnie odpowiednio "su root" , "su - root"). Jak przez
"su" lub "su root" to środowisko (w tym zmienna PATH) pozostaje takie jak
dla ZU (więc pewnie nie ma tam /sbin, /usr/sbin itp.), jak "su -" lub "su
- root" to środowisko ZU jest resetowane i ustawiane na "rootowate" (tzn.
m. in. PATH powinien zawierać wtedy /sbin).

Jan Meizner
jm w pld-linux.org